29 Kasım 2011 Salı

30 kasım öğle

Allahu Ekber - En büyük Allahtır

Namaza başlarken, rükuya eğilirken ve secdeye varıp doğrulurken kullandığımız bu seslenişte namazda anlamı yitip gidenler arasında

Bu sesleniş sadece Allahı büyükleme gibi bir anlama kavuşmuş görünüyor,
Allahım bak işte ben seni nasıl büyüklüyorum,seni nasıl yüceltiyorum dermişiz gibi geliyor

Ancak bu kelime aynı zamanda tam bir uyarıcı olarak kullanılmalı
Cemaatle namaz kılarken imam kendine ve cemaate
Yalnız namazda ise kişinin direk kendine
ne yapıyorsunuz, ne yapıyorum
namazdamısın, başka bir yerlerdemi?,
bedenin Allahın huzurunda da zihnin nerede, kalbin nerede?,
Bırak onları!...  En büyük Allah!...
dön namaza, dön kulluğa, dön Allaha
anlamında kullanılmalıdır
yani
sesleniş seni nasıl yüceltiyorum bak anlamında Allaha değil
sesleniş kendi nefsimize, zihnimize, gönlümüze Allahın huzurundasın kendine gel
anlamında bir uyarı olarak kullanılmalıdır.

Eğer namazdan kopulmuşsa uyarı daha şiddetli olmalı ALLAHU EKBERRR!... şeklinde duyulmalı

Fakat zihin, kalp tamamen namazdan ayrılmışsa uyarı daha da şiddetli olmalı kendimize
ALLAAAAHU EKBERRR!...
şiddetinde bir uyarı yapmalıyız ve kendimizi namaza döndürmeliyiz,

buna rağmen yine kopulmuşsa namazdan bu kez bir kere değil bir kaç kez kendimizi uyarmalıyız
Farklı renklerde, farklı ses tonu, farklı söyleyiş tarzlarıyla
kendimize kızgın bir tarzda
kendimize ya ne yapıyorsun sen Allah aşkına
kendimize Allah Allah ne oluyor yahu ben ne yapıyorum böyle der gibi

yada ağlamaklı bir tarzda yada daha başka şekillerde kendimizi sarsacak şekilde söylemeliyiz ve kendimizi uyarmalıyız.

ALLAHU EKBER!...
ALLAHU EKBER!...
ALLAHU EKBER!...

Not: İntikal tekbirlerinin Namazdaki yeri konusunda aşağıdaki linke bakabilirsiniz
İntikal tekbirleri genelde sünnet olarak kabul edilmektedir, ancak namazında İntikal tekbiri almayan sahabelerin varlığı İntikal tekbirini terkinde sünnet olabileceğini akla getirmektedir, yani Allah Resulünün bazen yapıp bazen yapmamış olması ihtimali kuvvetlidir.

Hiç yorum yok: