27 Kasım 2011 Pazar

28 kasım akşam


Mutlaka her birimiz hayatımızda bir defa da olsa namaz kılmışızdır.
İbadete en uzak olanımız bile, bir bayram namazı, bir cenaze namazı kılmıştır.
İnanıyorum ki, hayatında bir kez namaz kılmış olana nasıldı o namazın diye sorduğunuzda “ kuş gibi hafifledim. Sıkıntılarımı bir an için öteledim” cevabını almışsınızdır.
Bu doğrudur.
Çünkü namaz ibadetinde, diğer ibadetlerde olmayan bir şey var.
Allah la konuşmak,
Allah la dertleşmek,
O'na hitap etmek,
O'na derdini açmak,
O'nun huzuruna çıkmak ve huzuruna kabul edilmek var.
Allah'ın huzuruna çıkabilmeye yüz bulmak var.

Madem diyorlarki
Namaz Allahla konuşmak diyorlar, O halde konuş namazında bu kez Allahla
Namaz Allahla dertleşmek diyorlar, O halde dertleş namazında bu kez Allahla

Namazın bu kez dedikleri gibi olsun , konuş, dertleş, anlat derdini, gerçekten Onun huzurunda ol, gerçekten Onun huzuruna çık
Neresinde istersen namazın kıyamda,rukuda,secdede,oturuşta
Rabbim işte huzurundayım, biliyorum şu anda beni görüyorsun, beni işitiyorsun
diyerek başla, ........ içinden geldiği gibi devam et
Zaten namaz Allahla iletişim değilmi
Allah Resulü de bunu yapıyordu, O da bunu kendi ana dilinde yapıyordu
Namazda kendi ana dilinde Allaha yalvarmak, konuşmak, derdini anlatmak, yardım istemek
Allah Resulünün sünnetidir
Allah resulünün yaptığı gibi yapın ve namazlarınızı diriltin, sünneti diriltin

Korkma kovmaz, seni çağıran O
Korkma kızmaz, seni en iyi tanıyan O
Korkma anlar, türkçeyide anlayabilir O
Korkma dua et, "Duanız olmazsa size ne diye kıymet vereyim " diyen O
Haydi namaza, Haydi huzura
Korkma namazını kabul eder, Namaz zaten Allahla konuşmak, huzura çıkmak, derdini anlatmak, dua etmektir aslında

Hiç yorum yok: