23 Kasım 2011 Çarşamba

24 kasım öğle - Namaz Allahın Zikredilmesine Bir Sebeptir


  Namaz Allahın Zikredilmesine Bir Sebeptir


Nisa 103. Artık namazı bitirdiğiniz zaman ayakta iken, otururken ve yanlarınız üzerinde (uzanmış) iken Allah'ı zikredin…

Taha 14. …Bana kulluk et ve beni anmak için dosdoğru namaz kıl."

Nur 37. (İşte) nice adamlar (var)dır ki onları ne ticaret, ne de alış-veriş, Allah'ı anmaktan, namazı dosdoğru kılmaktan, zekatı vermekten alıkoyamaz. Onlar, (dehşetinden) kalplerin ve gözlerin halden hale geçeceği bir günden korkarlar.

Şuara 218. O (Allah) ki, (namaza) kalktığın zaman seni görür.

Ankebut 45. … Allah'ın zikri (namaz) elbette ibadetlerin en büyüğüdür.

Kaf 40. Gecenin bir kısmında(ki namazlarda) ve secdelerin (namazların) arkalarında O'nu tesbih et.

Cuma 10. O namaz kılınınca da yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan (nasibinizi) arayın. Allah'ı çok zikredin ki (dünya ve ahirette) umduğunuza kavuşasınız (kurtuluşa eresiniz).

A’la 14-15. Doğrusu, hem (günahlardan) temizlenen hem de Rabbinin adını anıp namaz kılan mutluluğa ermiştir.

Ravi: Hz. Ebû Hüreyre (r.a.) Adam gece uyanır, ailesini de uyandırır, kalkarlar ve ikişer rek'at namaz kılarlarsa, Allah'ı çok zikreden zâkirîn ve zâkirât zümresinden yazılmış olurlar. Ramuz El Ehadis S. 30 Hadis No 1

         Allah’ı (c.c) anmak, unuttukça hatırlamak. Gafletten kurtuldukça Yâd etmek. Çölde suya hasret su diye sayıklamak gibi, Allah’a (c.c) ihtiyaç duymak. Sevenin sevdiğini sayıklaması gibi, O’na özlem duyarak İsmini söylemek. Beşerin yanık türkülerine inat Mevla’ya ayrılık ağıtı yakmak. Tek çaresi kavuşmak olan, aşkı ilâhiye kapılmak. Kulum hitabına mazhar olabilmek için Mabudun kapısında beklemek. “Allah'ı zikir, Senin Allah’ı zikrettiğinde, O’nun da seni zikrettiğini tüm zerrelerinle bilmen. Ebul Hasan Harkani”

         Namazın Allah’ı (c.c) zikretmekle, O’nu anmakla bağı nerede dersen, Allah’la (c.c) bağlantısı olmayan ne var ki demek gerekmez mi? Bütün ibadetlerimizde Allah’ı (c.c) hatırlamaz mıyız? İlim öğrenmekte Allah’ı (c.c) anmaktır, güzel namaz kılmak için fıkıh bilgisi öğrenmez miyiz? İmanımızı kuvvetlendirmek için ve iman dairesinin dışına çıkmamak ve namazlarımızı zayi etmemek için kelam ilmi öğrenmez miyiz? Kur’an okumakta bir zikirdir. Namazda Kur’an okumaz mıyız? Bunlar öyle iç içe konular ki birbirlerinin devamı, öncesi ve sonrası, renklerin ara tonu gibidir.

         Allah’a (c.c) ibadet etmekte birkaç yön vardır. Bunlardan birincisi “Dini vecibelerin yerine getirilmesi”, ikincisi ise “Allah (c.c) aşkı ile yanan âşıkların, maşukasına kavuşması, onunla söyleşip, aşkını ilan etmesi”. Namazda bu ilanın zirveye çıktığı, coşkun gönlün sükûn bulduğu, kanayan yaraların iyileştiği, çorak gönüllerin suya kavuştuğu, cansız bedenlerin ab-ı hayatı ve karanlık geceyi aydınlatan nurlu sabah gibidir.

         Namazdan önce ve sonra yapılan zikirler, kılınacak namazı daha güzelleştirirken, namazla elde edilen huzur halinin muhafazasını sağlar. Ayeti kerimelerde de okuduk ki “münafıklar Allah’ı (c.c) az zikrederlerdi” oysa müminlerin hali hiçte böyle değildir, “Ahzab 41 Ey iman edenler, Allah’ı (c.c) çokça zikrediniz” Allah’ı çok zikreden mümin namazını kılar, namazdan önce ve sonrada Rabbini zikretmeye devam eder. Âlem zikrediyor kul nasıl zikretmez. Reşahat’ta Necmeddin Kübreverdiden rivayetle şöyle denir “Allah'ın zat ismi «hâ - he» harfinden ibaret olup başındaki «elif» ve «lam» harfleri tarif edatıdır, işte her nefeste bu harf ve isim cereyan eder. Sahibi ister farkında olsun, ister olmasın. O şey ki, içinde o isim cereyan etmez, hayata müstehak değildir. Şu halde bütün canlıların nefes alış ve verişleri, bilen ve bilmeyen için hep o isimledir. Marifet yolcusuna düşen borç ise bu inceliği bilmek ve her nefeste Allah ile olarak huzuru elde tutmaktır.

         Dünyanın hallerine aldanmadan, ona kapılıp Rabbini unutmadan yaşayan “Allah’ın (c.c) zakir kullarına ne mutlu” (Kaybolan Namaz s.47-51)

Hiç yorum yok: