12 Temmuz 2011 Salı

13 temmuz ikindi namazı - FATİHANIN ZİHNİ İNŞASI 22


arapçada şuurlular ile şuursuzlar arasındaki ayırım dilde kendini gösteriyor, şuurlular çoğul yapılırken farklı şekilde şuursuzlar çoğul yapılırken farklı şekilde yapılıyor,
alem kelimesi şuursuz addedildiğinde avalem şeklinde çoğullaştırılacak
alem kelimesi şuurlu addedildiğinde alemin şeklinde çoğullaştırılacaktır
Rabbimiz kainatta şuursuzlar daha çok olduğu halde alemin demeyi tercih etmiştir, bu konuyu Yeni anlayışın ışığında isimli tefsirinde müfessir Bayraktar BAYRAKLI şöyle açıklamaktadır;

Yüce Allah alemler kavramıyla neyi kasdetmektedir?
Alem bir bütündür.
Bu bütünün parçalan alemler'dir.
Bu durumda "Rabbulalemin" ibaresi "Bütün alemlerin ve par­çalarından her birinin yegane Rabbi" anlamına gelmektedir.
Kur'an, rabbu'l-avalim demiyor,
rabbu'l-alemin diyor
ve bununla özellikle akıl sahibi varlık­ları üstün olarak yarattığına dikkatleri çekiyor.
Çünkü (alemûn), (alemin) gibi sağlam çoğullar, akıllı varlıklara ait olduğundan dolayı bunun meali: "Bütün alemlerin ve bütün parçalarının ve özellikle hepsinden üstün olan akıllı varlıklar aleminin yegane rabbi" demektir.[86]

müfessirin yazdıklarından da anlaşıldığı üzere Rabbimiz bizim şuurumuzun şuurunda olmamızı istiyor.
ve (dil bilgisini kullanarak) "Ben sizi alemlere üstün kıldım" diyor.
Elhamdulillah!
şuurumuzun şuurundamıyız?
alemlere üstün kılındığımızın şuurundamıyız?

Hiç yorum yok: