9 Ekim 2011 Pazar

10 ekim akşam - FATİHA VE NAMAZ


Rasulullah (sav)’in şu açıklaması cevabı netleştiriyor:
“Allah’u Teala, ‘namazı kendimle kulum arasında ikiye ayırdım. 
Yarısı benim için, 
(diğer) yarısıda kulum içindir. 
Kuluma istediği şey verilecektir’ buyurdu.
(Allah Rasulü şöyle devam etti) Kul, ‘elhamdülillahi rabbi’l-alemin’ (alemlerin rabbine hamdolsun) dediğinde, Allah’u Teala, ‘kulum bana hamd etti’der.
Kul, ‘errahmanirrahim’ (rahman ve rahim olan Allah’ım) dediğinde, Allah’u Teala , ‘kulum beni övdü’der.
Kul, ‘malikiyevmiddin’ (din gününün sahibi) dediğinde , Allah’u Teala ‘kulum beni yüceltti’der.
(Bir defasında da ‘kulum bütün işlerini bana havale etti’ buyurdu).
Kul, ‘iyyake na’budu ve iyyake nestein’ (ancak sana kulluk eder ve ancak senden yardım isteriz ) dediğinde,Allah’u Teala , ‘bu beninle kulum arasında bir sözleşmedir. Kuluma dilediği verilecektir’der.
Kul, ‘ihdine’s-sırat al-mustakim sıratellezine en’amte aleyhim ğayri’l-mağdubi aleyhim veladdâllin (Bizi doğru yola ,kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet,gazaba uğruyanlarınkine ve sapıklarınkine değil.) dediğinde, Allah’u Teala ‘bütün bu istekler kulumundur. Kuluma istediği şeyler verilecektir’ buyurur.”(Müslim)

Hiç yorum yok: